Uudis

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse „Laevatatavatel sisevetel liiklemise kord” muudatustega on nüüd täpsemalt määratud, milline kiirus tuleb laevaga sõites valida jõgedel ja järvedel liigeldes, kui läheduses on teisi laevu või rajatisi.  Nimelt peab laev reguleerima oma kiirust nii, et saaks vältida ülemäärase lainetuse või vaakumi tekitamist, mis omakorda võib põhjustada kahjustusi seisvatele või käigus olevatele laevadele või rajatistele. Kiirust tuleb vähendada piisava ajavaruga, seejuures ei tohi laeva kiirus langeda alla kiiruse, mis on vajalik laeva ohutuks tüürimiseks. Muudatus aitab kaasa siseveeteel liiklemise ohutuse tõusule.

Määrus on antud meresõiduohutuse seaduse § 45 lõike 2 alusel. Määrus jõustus 29. jaanuarist 2016. aastast. Lugeda saab seda Riigi Teatajas: "Laevatatavatel sisevetel liiklemise kord".

Laevatatavad siseveed Eestis on Narva jõgi, Peipsi järv, Lämmijärv, Pihkva järv, Emajõgi, Võrtsjärv ja Väike-Emajõgi Võrtsjärvest kuni Jõgeveste sillani, Pärnu jõgi suudmest kuni Reiu jõe suudmeni, Sauga jõgi suudmest kuni Vana-Pärnu jalakäijate sillani, Reiu jõgi suudmest kuni raudtee sillani, Nasva jõgi suudmest kuni 58°13,9'N laiuskraadini, Kasari jõgi suudmest kuni Kloostri sillani, Tuudi jõgi suudmest kuni Kirikuküla sillani, Pirita jõgi suudmest kuni ristlõikeni laiuskraadil 59°27,864'N ja Purtse jõgi suudmest kuni 59°26,059'N laiuskraadini.

Transpordiamet