Juhendid tehnoülevaatajatele

Abistavad materjalid maismaasõidukite tehnoülevaatajatele.

Materjalid

Kehtetud materjalid

Süsteemi haldab Rahvusvaheline Transpordifoorum (International Transport Forum – ITF). ITF on valitsustevaheline organisatsioon OECD süsteemis, millel on 54 liikmesriiki. ITF’i eesmärk on kujundada ülemaailmset transpordipoliitikat, aidata kaasa sealjuures majanduskasvule, tagada keskkonnakaitse ja sotsiaalne kaasatus ning säilitada inimese elu ja heaolu.

ITF kasvas välja 2006 aastal „Euroopa Transpordiministrite Konverentsist“ (European Conference of Ministers of Transport – CEMT /lühend tuleneb prantsuse keelest Conférence européenne des ministres des Transports). 2006 aastal otsustati „Euroopa Transpordiministrite Konverentsil“ transpordi probleemidega globaalsemalt tegelema hakata ning transpordiküsimuste lahendamiseks ülemaailmsel tasandil oli vaja uusi liikmeid ka väljastpoolt Euroopat.

ITF maanteetranspordi töögruppi peamine tegevusala on mitmekülgse kvoodisüsteemi küsimustega tegelemine. Kvoot on igal aastal kvoodisüsteemis olevale riigile määratud veolubade arv. Veolubasid antakse tasulise rahvusvahelise autoveo tegevusluba omavale vedajale vastava riigi pädeva asutuse poolt (Eestis väljastab veolubasid Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon - ERAA). Teatud lube tohib kasutada ainult sõidukiga, mida tuntakse kui:

  • „EURO III ohutu“ veoauto
  • „EURO IV ohutu“ veoauto
  • „EURO V ohutu“ veoauto
  • „EEV ohutu“ veoauto
  • „EURO VI ohutu“ veoauto

Mootorsõiduki vastavust teatud klassi näitavad müra, heitmeid ja ohutusnõudeid tõendav CEMT’i vastavussertifikaat (väljastab erinevatel juhtudel kas tootja, registreerimisriigi pädev asutus, tootja esindaja registreerimisriigis või kombinatsioon eelmainitutest) ning CEMT’i vastavussertifikaadil toodud ohutusnõuete iga aastasel kontrollil väljastatav sertifikaat (väljastab ülevaatuspunkt).

Viimane CEMT’i kvoodisüsteemi juhend 2014 (PDF) (eesti keeles) jõustus 1. jaanuaril 2014. Juhend tutvustab kvoodisüsteemi vajadust ja selgitab selle funktsioneerimise reegleid. Kvoodisüsteemi rakendatakse Eestis läbi Autoveoseaduse (§ 21) ja sõidukite CEMT-i vastavussertifikaadil toodud ohutusnõuete kontrolli läbi MKM määruse nr 77.

Erinevate sertifikaadivormide kasutuselevõtu ajad

VEOAUTOD

oli kehtiv alates 1. jaanuar 2006. Sellisel vormil sertifikaati võis väljastada kuni 31. märts 2009.

on kehtiv alates 1. oktoober 2007. Sellisel vormil sertifikaate võis väljastada kuni 31. märts 2009.

on kehtiv alates 1. jaanuar 2009. Vorm jääb kehtima kuni 1. jaanuarini 2014.

on kehtiv alates 1. detsember 2012.

on kehtiv alates 1. jaanuar 2015.

HAAGISED

alates 2002. Sellisel vormil sertifikaati võis väljastada kuni 31 detsember 2006.

alates 1. jaanuar 2006. Sellisel vormil sertifikaate võis väljastada kuni 31. märts 2009.

on kehtiv alates 1. jaanuar 2009.

on kehtiv alates 1. jaanuar 2015.

Sertifikaat peab olema täidetud ühes keeles neljast (registreerimisriigi keel, inglise keel, prantsuse keel või saksa keel) ja selle juurde peab olema lisatud tõlge vähemalt kahes eelminitud keeles. Tõlked peavad olema ainult vastaval sertifikaadi vormil aga ei pea olema täidetud, ei pea omama pitsatijäljendit ega olema mõnes muus mõttes kinnitatud.

Sertifikaadid peavad olema nõuetekohaselt täidetud. Sertifikaate ei loeta kehtivaks, kui sealt puudub informatsiooni või sertifikaat on mingis osas puudulik.

CEMT’i vastavussertifikaadil toodud ohutusnõuete kontroll tehnonõuetele vastavuse kontrolli ajal veoautodele ja haagistele:

Sertifikaat peab olema täidetud ühes keeles neljast (registreerimisriigi keel, inglise keel, prantsuse keel või saksa keel) ja selle juurde peab olema lisatud tõlge vähemalt kahes eelminitud keeles.

Stoneridge Electronics

  1. Tehniliste andmete väljatrüki tegemine

Vajuta nupul "OK", ning avanevas menüüs on esimene valik "sõiduki väljatrükk" (inglise k "printout"), mille saab kinnitada nupuga "OK". Avanevas menüüs liigu nooleklahviga valikuni "tehnilised andmed" (inglise k "technical data") ja kinnita valik nupuga "OK". Prinditakse väljatrükk.

SE5000 Exakt/Exakt Duo/Exakt Duo 2 simulaator


Continental Automotive GmbH (VDO)

  1. Tehniliste andmete väljatrüki tegemine

Vajuta nupul "OK", ning avanevas menüüs on esimene valik "sõiduki väljatrükk" (inglise k "printout"), mille saab kinnitada nupuga "OK". Avanevas menüüs liigu nooleklahviga valikuni "tehnilised andmed" (inglise k "technical data") ja kinnita valik nupuga "OK". Prinditakse väljatrükk.


EFKON GmbH (EFAS)

  1. Tehniliste andmete väljatrüki tegemine

Vajuta nupul "OK", ning avanevas menüüs on esimene valik "väljatrükk" (inglise k. "printout"), mille saab kinnitada nupuga "OK". Avanevas menüüs liigu nooleklahviga valikuni "tehnilised andmed" (inglise k. "technical data") ja kinnita valik nupuga "OK". Prinditakse väljatrükk.

Actia Group (Actia)

  1. Tehniliste andmete väljatrüki tegemine

Vajuta nupul "OK", ning avanevas menüüs on esimene valik "väljatrükk" (inglise k. "printout"), mille saab kinnitada nupuga "OK". Avanevas menüüs liigu nooleklahviga valikuni "tehnilised andmed" (sümbol , inglise k. "technical data") ja kinnita valik nupuga "OK". Prinditakse väljatrükk.

AUDI
BMW
CHEVROLET
CITROEN
DAF
FIAT
GAZ
HONDA
HYUNDAI
IVECO
KIA
LEXUS
MERCEDES BENZ
MINI
MITSUBISHI
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
SCANIA
SKODA

SUBARU

TESLA
TOYOTA
VOLKSWAGEN
VOLVO
NÕUKOGUDE TEHNIKA

Viimati uuendatud 11.04.2024